De revolutie in digitale marketing

Uncategorized

Als bedrijf wil je er zeker van zijn dat je het juiste publiek kunt bereiken. Dit is lang niet altijd makkelijk. Toch gaat het in principe al een stuk beter dan vroeger het geval was. Digitale marketing is het antwoord waar je naar op zoek bent. Met deze vorm van marketing worden mensen online gezocht aan de hand van allerlei factoren.

Zo kun je als bedrijf of onderneming social media inzetten om sneller potentiële klanten te vinden. Dit zal je helpen om een groter bereik te hebben. Op Facebook of instagram bijvoorbeeld. Waarschijnlijk heb je hier al een groot netwerk van vrienden en kennissen in je persoonlijke accounts. Wanneer deze allen de account van je bedrijf gaan liken en de posts van deze account gaan delen, bereik je dus ook al hun contacten. Zo loopt dit dus enorm snel op.

Wanneer je het proces nog verder wilt versnellen kan dit. Bij de meeste social media sites of in de zoekopdrachten van zoekmachines kun je tegen betaling zorgen dat jouw advertenties en websites hogerop komen. Een voorbeeld, je wilt nieuwe kleding voor de kinderen kopen. Wanneer je een zoekopdracht uitvoert bestaat de kans dat je bij Kidsbrandstore als eerste uitkomt wanneer deze site voor dergelijke zoekopdrachten betaald. Gebeurd dit niet, dan zal de site pas na de eerste drie betaalde opdrachten verschijnen.

Wat kan AI betekenen?

Net als met alles in het digitale tijdperk het geval is veranderd ook de wereld van de digitale marketing vrij snel. Met het zichzelf snel ontwikkelende AI (Artificial Intelligence) en het gebruik van Big Data bijvoorbeeld. Hiermee wordt het steeds makkelijker voor partijen die hierin geïnteresseerd zijn om inzage te krijgen in gegevens die ze enorm kunnen helpen. Dit maakt het nog eenvoudiger om een bepaald publiek als doel te zoeken en ongeveer te weten wat dit publiek wil hebben. Krijg je nu nog wel eens advertenties voor allerlei artikelen die je allang gekocht hebt, dit kan in de toekomst wel eens verleden tijd zijn.

Steeds gerichtere marketing

Al deze data kunnen het gedrag van de consument beter en beter vastleggen. Ondanks dat dit misschien best wel eng klinkt voor sommigen heeft het wel degelijk voordelen. Zo kun je namelij wanneer je als klant zijnde ergens naar op zoek bent soms geluk hebben. Bijvoorbeeld door tegen een hele mooie aanbieding aan te lopen die je anders misschien gemist had. Dus denk niet altijd aan hele vervelende advertenties die maar niet uit je scherm gaan. Dit alles heeft ook wel degelijk voordelen. Het kan het leven makkelijker, aangenamer en bovenal meer efficient maken. Wie zijn wij dan om daar alleen maar tegenin te gaan? Feit blijft, dat de wereld van marketing ongekend interessant is.