Er zijn nog steeds veel bedrijven die marketingmogelijkheden op het digitale vlak laten liggen. Soms omdat ze de kansen niet zien, geen digitale kennis hebben of omdat ze er simpelweg geen tijd voor hebben. Een eigen bedrijf beginnen in digital marketing is dan ook nog steeds booming business.
Marketingstrategieën
Toch wordt er vaak te licht over gedacht door de mensen die deze richting op gaan met een eigen bedrijf. Even thuis vanaf de bank het Facebookaccount van de klant updaten met een nieuwe foto of tekst is niet voldoende. Ook hier moeten goede strategieën worden uitgedacht om een optimaal resultaat te kunnen bereiken. Er komen niet voor niets steeds meer opleidingen op dit gebied.
Pak het serieus aan
Net zoals met andere serieuze zaken kun je deze werkzaamheden het beste vanuit je kantoor doen. Dat kan vanaf je kantoor thuis, maar vanuit een kantoor op locatie staat wat professioneler en je wordt minder snel afgeleid. Natuurlijk hoef je niet gelijk met een groot kantoor te beginnen, als je kijkt bij https://workaround.io/nl zie je dat er heel veel mogelijkheden zijn, ook voor kleine startende ondernemers. Hier kun je een stad kiezen en aangeven hoeveel werkplekken je nodig hebt om de juiste match te vinden.
De klant overtuigen
Op kantoor kun je de klant overtuigen om de digitale marketing door jouw bedrijf te laten uitvoeren. Je kunt hier een doordachte campagne laten zien die inspeelt op tussentijdse ontwikkelingen en trends. Laat zien dat je een marketingspecialist bent en richt het kantoor zo in dat de potentiele klant onder de indruk is. Mooie foto’s aan de wand van voorgaande campagnes slaan in dit geval zeker aan. Misschien kun je zelfs samenwerken met bijvoorbeeld een SEO-specialist en deze persoon bij het gesprek uitnodigen. SEO, Adwords en Social Networking zullen zeker onderwerpen zijn die aan bod komen tijdens het gesprek.
Online zichtbaar
Laat de klant met voorbeelden zien hoe ze kunnen inspelen op de continue veranderende markt. Misschien kennen ze alleen nog Hyves en zijn Snapchat of TikTok onbekende fenomenen. Laat zien waar de doelgroep van de klant ligt en hoe ze zich kunnen onderscheiden van de concurrent. Overtuig de klant van het voordeel om de digitale marketing uit handen te geven zodat zij zich volledig kunnen focussen op het bedrijf en toch een optimaal digitaal marketingresultaat kunnen behalen. Wat voor de meeste bedrijven vooral belangrijk is, is dat ze online zichtbaar worden en hier kun jij hen bij helpen.