Digitale marketing van een bedrijfswagen

Uncategorized

Het blijkt in de praktijk best vaak een uitdaging: de digitale marketingcampagne van bedrijfswagens gaat niet altijd over rozen. En dat is jammer, want als creatieve geest bij een reclame bureau zou je moeten opveren bij het vooruitzicht om via het digitale pad de bedrijfsbusjes aan de man te brengen. Er valt namelijk best wel veel winst mee te behalen.

Goede bedrijfswagenmarketing biedt kansen

Bedrijfswagens gaan op het moment niet bepaald als warme broodjes over de spreekwoordelijke toonbank, en het is best een gepuzzel voor marketeers in hoe ze deze aan de man moeten zien te brengen. Juist daarom biedt een goede digitale marketing kansen in de bedrijfswagenbusiness.

Er is een groot aantal marketingelementen die de verkoop van bedrijfsauto’s een boost zouden kunnen geven. Wees vooral creatief, is daarbij het devies. Het gaat namelijk niet alleen om de bedrijfsbus. Wat is er van binnen mogelijk, wat je een potentiële koper kunt laten zien? Prikkel de fantasie door ze een bedrijfswageninrichting voor te stellen waarmee de bus van binnen wel vier keer zoveel bergruimte heeft.

De mogelijkheden zijn ineens eindeloos wanneer je kijkt hoe je een bus in kunt richten voor het doeleinde waar de koper de bus voor wil gebruiken. Met een gepersonaliseerde bedrijfswageninrichting wordt zo’n bus veel meer dan alleen maar een vervoermiddel.

Denk verder dan ‘direct leverbaar’

En dat is wat je de klant moet laten zien, in je digitale marketingcampagne. Je moet verder denken dan met hoge kortingen te smijten of kopers te willen lokken met termen als ‘direct leverbaar.’ Werkbussen hebben van nature juist een hele hoge aaibaarheidsfactor en laten zich makkelijk lenen voor een beetje fantasie en een goed verhaal erom heen.

Waar zitten de mogelijkheden op financieel gebied?

Veel bedrijven hebben sinds het begin van de coronacrisis de aanschaf van een nieuwe bedrijfswagen of bestelbus even laten zitten. Er was een stuk minder zekerheid op de korte termijn en de prioriteit werd gelegd op cashflow. Maar de oude bestaande bussen zijn wel gewoon blijven rijden. Dat betekent dat de huidige bedrijfsauto’s de nodige kilometers erop hebben zitten, en dat er dus een hele verzameling aan busjes rondrijdt die echt wel aan vervanging toe is.

En hier kun je met een digitale marketingcampagne slim op in spelen binnen de autobranche. Want je kunt die vervanging wellicht nog een aantal maanden uitstellen, maar vroeg of laat is het moment toch aangebroken tot aanschaf van iets nieuws. En deze kansen kun je als digitale marketeer niet aan je voorbij laten gaan. Kom maar op met die reclame.