Waarom je aan marketing moet doen.

Marketing

Je vraagt je misschien af waarom jouw bedrijf aan marketing moet doen. Je hebt misschien al genoeg klanten, of je verdient misschien al genoeg? Zelfs dan is marketing vaak nog een goede stap voor je bedrijf. Hieronder leggen we het even uit.

Oké, je hebt je vaste klanten en inkomen, waarom moet je dan aan marketing doen? Wel, wat als er morgen een klant wegvalt? Of je wilt een klant vervangen omdat hij lastig is, zoals een uit de verhalen op deze blog. Je hebt een hele hap uit je inkomsten en een nieuwe klant uit het niets vinden is vaak moeilijker dan je denkt. Mensen moeten bekend zijn met je bedrijf, weten wat je doet. Als je dan een of meerdere nieuwe klanten nodig hebt, heb je al wat merkbekendheid en zullen mensen je sneller vertrouwen en eventueel met je willen werken.

Als je vaak resultaten geeft of updates over je werk, trek je de aandacht van potentiële klanten. Zelfs als je geen extra klanten nodig hebt, is dit een goede zaak. Zo kan je je standpunt onderbouwen als je in onderhandelingen bent voor een beter contract met een bestaande klant, en weet je dat als dit dan uiteindelijk niets wordt, je kan terugvallen op beter betalende nieuwe klanten.