Na het horen over digitale marketing is een populaire vraag: maar wat is er nu beter aan dan traditionele marketing? Op Tv of de radio bereik je toch veel meer mensen? Of je kan voor een lokaal bedrijf in de lokale krant adverteren? Dan heb je toch ook een meer gefocust publiek? Wel ja maar dat kan digitale marketing ook, en vaak zelfs beter. Hieronder leggen we snel uit waarom.
Digitale marketing is veel meer kostenefficiënt dan traditionele marketing. Enerzijds omdat het nog altijd relatief nieuw is en de markt nog niet overbevolkt is. Anderzijds omdat je een heel beperkt publiek kan focussen waarvan je weet dat ze geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Zo ga een hoger conversie percentage hebben en is je ROI hoger. Denk ook maar eens hoeveel het kost om een reclamespot op de tv of de radio te krijgen. Naast de hoge distributiekosten komt er eerst nog een grote productiekost aan te pas. Als je dit optelt weet je waarom bijna geen enkel lokaal bedrijf dit zich kan veroorloven.
Digitale marketing is ook veel meer flexibel dan digitale marketing. Je kan op alle platformen adverteren waar op dat moment de meeste consumenten zitten. En je kan altijd je advertenties stopzetten. Dus heb je een advertentie die weinig resultaten behaalt? Geen probleem, je haalt het er meteen af en je kosten blijven beperkt. Terwijl met traditionele marketing er vaker een langdurig contract aan vast hangt.
Zo, hopelijk ben je wat meer te weten gekomen over de voordelen van digitale marketing. Als je het nieuws rond digitale marketing wilt volgen, isdeze blog zeker een aanrader! Veel geluk met je digitale avontuur!