Iedereen kan tegenwoordig zonder veel moeite of geld een webwinkel starten. Je kan daar jouw favoriete producten verkopen zonder een echte winkel te hoeven huren. Het enige dat écht belangrijk is om te slagen is een bepaald aantal klanten die jouw webshop weten te vinden. Hoe bereik je dat? Doe je voordeel met deze tips om je webwinkel beter vindbaar te maken.
Content is King
Hoe meer promotie jij voor je nieuwe online bedrijfje de wereld in slingert, hoe meer mensen je naam oppikken en een kijkje nemen op je website. Schrijf dus elke week een nieuw blogbericht over de ontwikkelingen binnen jouw branche. Zet nieuwe berichten op social media en zorg dat die gedeeld worden. En plaats telkens nieuwe productinformatie en acties op je website.
Voorbeeld: content voor de posterlijsten van BGA
BGA is een webstore waar je de de allermooiste posters en posterlijsten kan bestellen. Op hun website vind je uitgebreide informatie over het kiezen van posterlijsten, bijvoorbeeld over het materiaal, formaat en glassoort. En bij elke posterlijst staat productinformatie die een bezoeker op de pluspunten van de lijst wijst.
Maak je website snel en intuïtief
Een mooie webwinkel trekt de aandacht van je doelgroep. Maar hij moet ook snel laden, klanten moeten direct kunnen vinden wat ze nodig hebben, en het afrekenproces moet simpel zijn. Verder moet je webwinkel responsive zijn, zodat hij er op tablets en smartphones even goed uitziet als op de PC.
Zoek uit hoe SEO werkt
Search Engine Optimisation of SEO zijn alle praktijken die jouw webwinkel hoger in Google en andere zoekmachines helpen. Om betere SEO te krijgen zorg je voor relevante steekwoorden in je pagina’s, een goede opmaak van je interne links en webteksten van hoge kwaliteit. Vind je dit moeilijk? Laat je teksten dan door een SEO-copywriter schrijven!